HTML

Nászutunk Thaiföldön

Nászutas élmények Thaiföldről

Friss topikok

• csikilany: @EVE: Ja, es az AirAsia-t is itthonrol foglaltuk, a weboldalukon keresztul bankkartyaval (ahogy az... (2010.01.18. 12:28) Egy álom
  • Scarlettohara: NAGYON jó blog, gratulálok! Kár, hogy nekem nincs túl sok affinitásom az íráshoz... Kitty (2010.01.08. 12:55) Utolsó nap - Bangkok Sukhumvit negyed

Linkblog

2009.02.23. 19:30 csikilany

Visszaszámlálás

Rohamosan telik az idő! :o) Már csak néhány nap, és indulunk!

Nem rég még 2 hónap volt, aztán már "jövő hónap végén", de amikor beléptünk a februárba, valami különös érzés jött, "ebben a hónapban megyünk!!". Azóta volt 20 nap, 2 hét, 10 nap, 1 hét, de mostmár azt mondjuk, hogy "ezen a héten indulunk"! Pontosan még 5öt alszunk. Hurrá :o)

Közben párszor átgondoltuk, hogy foglaljunk-e szállást itthonról az első éjszakára, hogy amikor megérkezünk ne kelljen hulla fáradtan szállást keresgélni. De mivel nagyon korán érkezünk így jóval a meghatározott idő előtt szeretnénk elfoglalni a szállást. Ahová meg írtunk, sehol nem garantálták a korai check-int. Úgy beszéltük, hogy nem akarunk úgy járni, hogy lefoglaljuk a szállást, majd ott kiderül, hogy tele vannak, és várnunk kell délig, miközben esetleg a mellette levő szálláson meg lenne üres szoba. Így nem foglalunk. Akik januárban voltak kint, azt írják pang minden a szokásos turista mennyiséghez képest (a már említett reptéri blokád és gazdasági válság miatt), viszont akik most voltak februárban, azok sajnos azt írják, hogy elégge tele vannak a szállások. Hát nem tudjuk mi lenne jobb, de végülis egy éjszakát bárhol kibírunk, aztán terveink szerint megyünk is tovább vidékre.
Szállásokkal kapcsolatban csak annyit, hogy állítólag nem érdemes itthonról foglalni, mert egyrészt rengeteg szállás van, és nagyon sok nincs is fent neten, másrészt meg lehet alkudni, harmadrészt meg az ember élőben látja azt, és nem csak valami ki tudja hány éve készült képen... Így rábízzuk a véletlenre a dolgot, majd ott választunk :o) Persze azért kicsit körbenéztünk innen, és feljegyeztem párat, de a többit majd ott.

Ma azt is megtudtuk, hogy a Kiev-Bangkok járaton a 19. és 20. sorba érdemes ülni, mert a vészkijárat miatt jóval nagyobb a tér, kényelmesebben utazik az ember. A hátulütője: pont a szárny felett van, tehát nincs kilátás. Márpedig én nem vagyok egy sokat repült ember, és imádok nézelődni. Igaz ilyen hosszú úton a repülő is jóval magasabban repül, mint egy 1-2 órás úton, így vszínű csak le és felszálláskor lenne látkép. És végeredményben egy kb. 10 órás repülőúton fontosabb a kényelem... De ez is majd bejelentkezésnél dől el.

A minap láttunk ismét egy filmet a thai konyháról a travel-en. Fura, hogy annyi féle dolog kerül a kajába, totál ellentétes ízek, és mégis mindenki annyira áradozik róla... Elárulom, hol csorgott a nyálam, hol grimaszokat vágtam a kaják láttán :o) Szóval ennyire változatos a konyhájuk. Még virágsalátát is esznek! Nagyon jól nézett ki, mindenféle színű virágszirmok voltak, de az ízét nem tudtam elképzelni. Északon van egy orhideafarm és egy ilyen étterem, ahol ki lehet próbálni mindenféle virág-kaját, nyersen, sülve, stb. De ami a legjobban tetsztik, az a tálalás. Egyszerű, természetes anyagokat használnak, ami náluk mind megterem, és olyan szépen tálalják az ételt, hogy az már rossz ízű nem lehet :o)
Erről jut eszembe, ki is próbáltuk a thai konyhát így indulás előtt, bemelegítőként. Van egy sokat dícsért Thai étterem itt Pesten, azt néztük meg múlt hétvégén. Nagyon szimpatikus volt, a hangulata is nagyon thai -  aranyos jelzőt mondanék leginkább rá. Mikor megérkeztünk elénk siettek az ajtóhoz és úgy fogadtak, mikor elment valaki, szintén odaálltak az ajtóhoz és elköszöntek tőle. Figyelmesek és nagyon kedvesek voltak mindenkivel. Bár a kiszolgálók magyarok voltak, de úgy viselkedtek mint állítólag a thaiok szoktak.
A kaja is ízlett. Természetesen kipróbáltuk a kókusztejes csirkelevest (naná hogy ott is fogok ilyet enni) és a pad thai-t is többek között, amiket már sokat emlegettek útibeszámolókban. Minden ízlett. Persze a chili paprikát kihagytuk mindenből, elég volt ez az idegen ízvilág így is elsőre :o)
Szóval az első benyomás jó volt!

Mostmár csak a gondos pakolás van hátra meg néhány apróság, és szombaton 10kor felszáll a gépünk Ferihegyről! Most úgy érzem, még nem is fogtam fel...

Megnéztem az időjárást is, vasárnapra 35 fokot ígérnek Bangkokban! És sajnos esőt is, de reméljük azért azt megússzuk. Itt meg jelenleg gyönyörűen havazik :o)

Szólj hozzá!

Címkék: időjárás konyha repülő szállás

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.